1. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare – persoane fizice
Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , „Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.” Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.
Art. 14, Alin. 3 din aceasi lege mai sus mentionata spune astfel :
„Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.”
FAN SISTEM S.R.L. (fansistem.ro) recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor cu care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate.
FAN SISTEM S.R.L. (fansistem.ro) va returna contravaloarea comenzii, inclusiv costurile de transport facturate, in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat, insa nu mai tarziu de 14 zile calendaristice din momentul solicitarii de retragere / renuntare / returnare.
Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, „Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract” folosind una din variantele mai jos prezentate :
a) Procedura de retur:
– pasul 1: Se completeaza formularul de retur
– pasul 2: Se trimite produsul (conform punctului 4 – Date returnare) in atentia Departamentului Service. In pachet trebuie sa existe o copie dupa factura de achizitie sau cererea de retur (cererea de retur printata sau numarul cererii de retur scris pe o foaie) pt a putea identifica comanda de provenienta
b) Formular de retragere : in format tipizat se poate descarca de aici.
c) orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail, la adresa fansistem@yahoo.com.
Costul de transport este suportat de catre cumparator si va trebui achitat de cumparator la curier atunci cand trimite coletul. In cazul in care cumparatorul nu plateste transportul ci mentioneaza pe AWB-ul expeditiei „plata transport la destinatar (SC FAN SISTEM SRL)”, costul transportului va fi scazut din valoarea ce trebuie returnata.
Produsul va fi returnat impreuna cu certificatul de garantie in original si o xerocopie a facturii de achizitie. Produsele returnate prin curier NU se vor trimite cu ramburs. Returnarea sumei de bani aferenta contravalorii produsului returnat de client prin curierat se va face prin transfer bancar sau prin mandat postal in cel mult 14 zile de la receptionarea returului.
Returnarea banilor:
In cazul in care sunt respectate conditiile de retur, SC FAN SISTEM SRL se angajeaza sa returneze beneficiarului suma achitata pentru produsul returnat, in maximum 14 zile de la receptionarea produsului de catre vanzator.
Conditii generale pentru retur:
– Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in starea sa originala, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire sau uzura si/sau interventii neautorizate etc.
– Produsul returnat trebuie sa fie insotit de certificatul de garantie in original, daca acesta este emis de producator/distribuitor.
– In cazul in care produsul returnat prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a decide refuzarea returului sau de a opri o suma din valoarea acestuia (10 si 50% din valoarea initiala a produsului) în functie de gradul de afectare al produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.
– Produsele care nu sunt conforme specificatiilor de pe site din momentul trimiterii comenzii se pot returna fara implicarea unor costuri suplimentare din partea clientului, in urma unei notificari scrise la vanzari@fansistem.ro in care se va specifica natura lipsei de conformitate sau prin completarea formularului de retur de mai jos. Clientul poate solicita returnarea contravalorii produsului sau inlocuirea cu unul identic sau similar. Daca S.C. FAN SISTEM S.R.L. nu poate inlocui produsul cu unul identic sau similar, se va restitui contravaloarea produsului conform conditiilor de mai sus.
S.C. FAN SISTEM S.R.L. isi rezerva dreptul de a supune bunul returnat unei expertize pentru a stabili ca acesta este identic cu cel livrat Cumparatorului.
Coletele ce nu corespund din punct de vedere estetic (cutie deformata care poate conduce la deteriorarea Bunului) vor fi refuzate. Pentru a se evita neintelegerile, coletul va fi fotografiat si se va intocmi impreuna cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal in care se va specifica starea coletului.
Produsele primite defecte sau cu informatii afisate de site incorecte:
In eventualitatea in care produsul achizitionat prezinta vicii de fabricatie sau acesta este listat cu informatii incorecte din cauza unor erori tipografice sau informatiile despre produs primite de la furnizor sunt incorecte acesta va fi inlocuit cu un produs nou, identic sau similar, cu conditia notificarii in scris a S.C. FAN SISTEM S.R.L. sau prin completarea fomularului de retur de mai jos, respectandu-se conditiile de returnare de mai sus. In cazul in care nu este posibila inlocuirea Bunului cu altul, se va returna contravaloarea Bunului, conform contitiilor aratate mai sus.
Nota: In cazul in care produsul nu se incadreaza in conditiile de returnare mentionate mai sus, acesta va fi returnat catre Cumparator, taxa de transport fiind suportata de Cumparator.
In cazul retururilor repetate nefondate – peste 3 retururi nefondate facute de un client, ne rezervam dreptul de a refuza onorararea oricaror altor comenzi efectuate de acel client.